- A minősítési rendszereknek biztosítani kell, hogy a vendégek pontos információt kapjanak az egyes kategóriák követelményeiről
- A minősítési rendszerek követelményeit – azok teljességében – on-line formában meg kell jeleníteni angolul, s az adott ország nyelvén a www.hotelstars.org honlapon.
- A szállodák csillaggal történő minősítéséről, a minősítési rendszerről szóló információkat közérthető módon kell a vendégeknek bemutatni.
- A minősítési követelményeknek összhangban kell lenni a jogi előírásokkal.
- A szállodák minősítésének minden kategóriában biztosítani kell a hotelek tisztaságát és megfelelő karbantartottságát.
- Ezeknek a rendszereknek ösztönözni kell a minőségmenedzsment eszközeinek használatát.
- Arra kell ösztönözni a tour-operátorokat, utazási irodákat, a szállodai on-line szobafoglalási rendszereket és fogyasztói honlapokat, hogy a hivatalos szállodai minősítést használják.
- Biztosítani kell, hogy az egyes szállodák besorolására vonatkozóan pontos és naprakész adatok álljanak rendelkezésre a tour-operátorok, utazási irodák, a szállodai on-line szobafoglalási rendszerek és fogyasztói honlapok részére.
- A minősítés alapján adható csillagok száma 1-5 között lehet.
- A szállodák csillaggal történő minősítése csak a követelmények teljesítésének ellenőrzése alapján történhet.
- Ezeket az ellenőrzéseket rendszeresen el kell végezni.
- Az ellenőrzéseket a helyszínen kell végezni.
- A szállodák minősítésével kapcsolatos vendégpanaszokat rendszerezett formában kell kezelni.
- A szállodák minősítésére vonatkozó döntésről az érintett hotelt indoklással kiegészítve kell tájékoztatni.
- A minősítési rendszernek lehetővé kell tenni a fellebbezést az érintett hotel részére.
- A minősítési rendszernek bizonyos rugalmasságot kell biztosítania a követelmények teljesítése ellenőrzésénél.
- Az egyes kategóriák követelményeit rendszeresen módosítani kell a piaci igények változása szerint.
- Amennyiben egy tagországban felmérést végeznek a szállodák minősítésével kapcsolatos vendégelvárásokról, annak eredményeit javasolt a HOTREC tagszövetségekkel megosztani.
- A minősítési rendszerek létrehozásánál a felszereléssel, és szolgáltatással kapcsolatos követelményeket kell hangsúlyozni, hogy a harmonizációt európai és nemzetközi szinten elősegítsék.
- A szállodai minősítési rendszerek követelményeinek felállításánál tanácsos a más országokkal való együttműködés, ami elősegíti a különböző rendszerek harmonizációját.
- Azokban az országokban, ahol a szállodai minősítési rendszereket állami szervezetek szabályozzák, működtetik,kívánatos, hogy azok szorosan együttműködjenek a vállalkozókkal.